АРХИВА
| АРХИВА ТЕКУЋА ГОДИНА
|
02.08.2016.
НОВОСТИ САЗНАЈУ:НЕМЦИ И ФРАНЦУЗИ ХОЋЕ "ТЕСЛУ"
Љ. ТРИФУНОВИЋ | 02. август 2016. 10:15 | Коментара: 0
Чак осам кандидата показало жељу за управљањем или партнерством са београдским аеродромом. На листи заинтересованих француски "Винчи" и "Буиг", немачки "Фрапорт", три фирме из Кине и две из УАЕ
ЗА управљање београдским аеродромом "Никола Тесла" заинтересоване су највеће светске компаније из те области. Према сазнањима "Новости", у тај посао жели да уђе француски "Винчи", власник осам аеродрома у Португалији, немачки "Фрапорт", у чијем је власништву аеродром у Љубљани, француски "Буиг", који управља аеродромом у Загребу, две компаније из Уједињених Арапских Емирата, три из Кине...
- Још увек није донета одлука о будућем начину управљања београдском ваздушном луком - наводи за наш лист извор из Владе Србије. - Приватизациони саветник, по досадашњим сагледавањима, највероватније ће предложити расписивање тендера за концесију београдског аеродрома, будући да већина тих објеката у свету функционише на тај начин.
Концесионим актом, фирма која би победила на тендеру управљала би београдским аеродромом "Никола Тесла" наредних 25 до 30 година, мада се тај рок може продужити и на пола века. По речима нашег саговорника, други модел је приватизација, а трећи, који је најмање извесан, јесте јавно-приватно партнерство.
- За било који модел управљања да се одлучи приватизациони саветник, реч је о суми која се креће у распону од 100 милиона до пола милијарди долара - додаје наш извор. - Јер, фирма која буде добила зелено светло да управља аеродромом биће у обавези да изгради нову или прошири постојећу писту, направи хотел, гараже, карго центре...
ПРУГА ДО ПИСТЕ
РАЗМАТРА се, како сазнају "Новости", и могућност изградње потпуно нове железничке везе аеродрома са градом.
- У том случају, било би неопходно обавити експропријацију земљишта у околини аеродрома, али би се на тај начин постигла потпуна инфраструктурна опремљеност, чиме би се београдски аеродром сврстао у ред најбољих и најопремљенијих у Европи - закључује наш саговорник.
|