АРХИВА
| АРХИВА ТЕКУЋА ГОДИНА
|
19.11.2020.
ПОТВРЂЕНО ПИСАЊЕ ДАНАСА: СРПСКО-АРАПСКИ АВИО-ПРЕВОЗНИК ДЕЛИ ОТКАЗЕ ПИЛОТИМА ЕР СРБИЈЕ СМАЊЕЊЕ ПЛАТЕ ЗА 20 ОДСТО, ТЕХНИЧАРИМА ЗА 15
Ер Србија је коначно и званично потврдила да спрема програм добровољног одласка запослених и компаније и смањење плата онима који остану на радним местима, као што је Данас претходно писао.
Пише: М. Н. Стевановић 19. новембра 2020. 08.00 Измењено: 08.01
Фото: ФоНет/ Александар Левајковић
Према одлуци о смањењу зарада у коју је наш лист имао увид, наводи се да ће за 20 одсто бити спуштене плате радницима из виших платних разреда, попут пилота и кабинског особља, док ће техничарима и осталима из нижих разреда зараде бити умањене за 15 одсто, а запосленима из две најниже категорије плата примања уопште неће бити умањивана.
- Због познатих тешкоћа у пословању, изазваним пандемијом корона вируса, компанија није остварила циљеве предвиђене за 2020. годину и већ сада је приморана да зарад очувања пословања смањи зараде. Та мера је привремена, и примењиваће се од децембра ове до краја марта наредне године - наводи се у Одлуци коју су добили запослени у Ер Србији.
Ни кад је Данас оригинално објавио вест о припреми отказа у Ер Србији, а ни јуче, из ове компаније у којој држава има 51 одсто удела, нисмо добили одговоре на питања ко ће се наћи на листи технолошких вишкова, да ли ће сви који се пријаве за одлазак, без обзира на радно место и позицију добити обећане, боље услове него што то Закон о раду предвиђа и у ком временском периоду ће се реализовати отпуштања.
Није нам одговорено ни да ли ће тиме бити доведена у питање државна помоћ дељена због отежаних услова пословања током пандемије а која подразумева да се не смањује број запослених.
На то последње питање нисмо добили одговор ни од министарстава финансија и саобраћаја.
Зид ћутања захватио је и синдикате у Ер Србији па се током јучерашњег дана није јавио нико од синдикалаца упркос остављеним порукама и телефонским позивима.
Међутим, ако министарства, пословодство и синдикати ћуте, запослени су и те како погођени и тврде да не постоје јасни критеријуми ко ће бити отпуштен а коме ће и колико зарада бити умањена.
Кажу и да се менаџмент труди само да задовољи форму па је тако отпуштено 25 младих пилота, који се сада налазе на отвореном тржишту иако је у њихово школовање уложено доста средстава.
Запослени указују и да је чињеница да и друге авиокомпаније отпуштају, али не младе и квалитетне пилоте, јер је то примарни ресурс.
Објашњење које се чује, да ће кад крене саобраћај имати избор на пуном тржишту и за мање пара, не "пије воду" тврде запослени, јер компаније које дугорочно планирају већ сада ће доћи до квалитетнијих пилота и копилота, тако да се по нормализацији саобраћаја на тржишту те радне снаге неће наћи превише добро обучених.
|