почетна

о нама

активности

правна акта

информишите се

архива

контакт
АРХИВА
текући месец
претходни месец
текућа година
за период:
година: 
месец:  

АРХИВА    ТЕКУЋА ГОДИНА

сви 2025.


08.03.2022.

 

ПЕТ НАЈВЕЋИХ БОЛЕСТИ СРПСКОГ ОБРАЗОВАЊА: ШТА ПОКАЗУЈУ РЕЗУЛТАТИ ПИСА ТЕСТОВА

 

ДРУШТВО

Аутор:Андрија Лазаревић

08. мар. 2022 18:09

 

Фото: Н1

 

Од данас, па све до 18. априла, ђаци у школама Србије биће подвргнути својеврсном ПИСА тестирању које процењује особљеност младих да разумеју и користе дате информације у решавању проблема из свакодневног живота. Србија се претходних година котирала изуетно лоше, а саговрници Нове сагласни су у мишљењу да се у образовање не улаже довољно, да се мора променити однос друштва према образовању, али И према просветним радницима, а као један од највећих проблема подвлаче застарео систем којем је потребна дугорочна реформа која ће дати резултате.

 

Александар Марков испред форума београдских гимназија наводи да не очекује претерано велика одступања у резултатима ове у односу на претходне године.

 

"Не верујем да ће ишта бити другачије, бринем да се да ће можда, бити лошији", наводи Марков.

 

Он сматра да је неопходно модернизовати образовни систем, с обзиром да се у већини школа користи методологија која се примењивала педесетих година прошлог века.

 

"Српски ситем није реформисан, ученици не умеју да примене знања у пракси, оног момента када заврше школу, мисле да је то крај. Проблем је што не учимо на својим грешкама. Реформе се не спроводе, ђаци уче по моделу, у образовање се не улаже, а поимање истог у друштву - није добро. Можда главни проблем је застарелост система", закључује Марков.

 

Јасна Јанковић из Уније синдиката просветних радника наводи да се као земља нисмо померили И да смо константно на зачељу.

 

-"Ми смо последњих деценија стално у неким реформама, које не дају конкретне резултате", наводи она додајући да је највећа грешка заправо неприхватање чињенице да грешимо, а уместо тога систем подлеже сталним реформама које имају за циљ брзе промене, што није могуће.

 

Јанковићева подвлачи да смо претходних година имали прилику да стално присуствујемо ситуацијима у којој надлежни министри кривицу сваљују на своје претходнике.

 

"Ми стално правимо нове стратегије, губимо време И очекујемо исте резултате. У образовање се не улаже довољно, не постоји индивидуализам, док је у одељењима превелик број ученика, а они су научени како имају своја права, али не И обавезе. А поврх свега тога, позиција наставника је деградирана И то јесте велики проблем", закључује Јанковићева.

 

ПИСА теситрање, ове године у Србији спроводи се над 7.600 петнаестогодишњих ученика из 193 школе, које су одабране насумичним избором.

 

Ђаци у Србији су 2003. године били први пут подвргнути овој врсти тестирања.

 

Резултати објављени 2 fa019. године закуцали су српско образовање за под: Сваки трећи ученик у Србији, стар 15 година, функционално је неписмен.

 

Србија је према резултатима тог истраживања испод просека земаља чланица Организације за економску сарадњу и развој (ОЕЦД), која га и спроводи.

 

Претходних година, Србија је од земаља у региону, једино била боља од Босне И Херцеговине И Црне Горе, док су традиционално испред наше земље Хрватска И Словенија.

 

На врху листе ПИСА тестирања налаза се азијске земље, са Кином на самом врху, док су на нашем континенту добро котиране земље са севера Европе.

 

Извор

  

КОНФЕДЕРАЦИЈА СЛОБОДНИХ СИНДИКАТА
www.KSS.org.rs www.KonfederacijaSS.org.rs konfederacija.ss@mts.rs 011/3863.033, 3863.233, 3863.313 факс: 011/3863.200